Välkommen till del 3 i vår kurs i sökmotoroptimering
I denna del kommer vi gå igenom rubriker (H1-H6), text och bilder och vad du ska tänka på för att sökmotoroptimera t.ex. en artikel eller ett blogginlägg.
Läs mer »
Välkommen till del 3 i vår kurs i sökmotoroptimering
I denna del kommer vi gå igenom rubriker (H1-H6), text och bilder och vad du ska tänka på för att sökmotoroptimera t.ex. en artikel eller ett blogginlägg.
Läs mer »
Google Keyword Tool – Hitta rätt sökord
Ett problem som många stöter på att svårigheten att hitta ett bra sökord. Det ska helst inte vara för hög konkurrens på ordet och samtidigt ge bra med trafik vid en topplacering. Genom att använda Google Keyword Tool kan du se hur många sökningar som genomförs på utvalda ord och fraser.
Läs mer »
Välkommen till del 2 i vår kurs om sökmotoroptimering
Denna gång ska jag gå igenom vad du bör tänka på när du bestämmer en titel, beskrivning och URL (webbadress) för en sida (t.ex. en artikel eller ett blogginlägg) på din webbplats.
Läs mer »
Välkommen till del 1 i vår kurs om SEO/sökmotoroptimering. I denna del ska vi kort berätta vad du bör tänka på vid val av domännamn.
Att välja ett bra domännamn kan vara svårt. Allt beror på vad, var och hur du säljer din produkt eller tjänst. Har du en fysisk butik? Har du butiker i flera städer? Säljer du både på internet och i fysisk butik. Är det kanske en webbaserad tjänst?
Läs mer »
Skicka in dina utvalda sökord eller sökfraser till oss och vi genomför en gratis positionsanalys i GOOGLE, Bing, Yahoo! och Eniro.
Läs mer »
En webbplatsanalys kan ses som en besiktning av en befintlig webbplats, eller en webbplats under utveckling. I tjänsten webbplatsanalys går vi igenom din webbplats och kommer med förslag på förbättringar gällande användarvänlighet och sökmotoroptimering.
Läs mer »
Innan du påbörjar en sökmotoroptimering är det viktigt att du hittar sökord och sökfraser som är relevanta till din verksamhet. Detta gör du genom att genomföra en ordentlig sökordsanalys. Samtidigt kan du få en uppskattning om hur många besökare du kommer att få om du placerar dig itoppen av sökresultaten vid sökningar på dessa ord.
Läs mer »